Clubwerkzaamheden
"Samen maken we de club"
De inzet van de leden van Ça Roule is essentieel voor het voortbestaan van de club. De goede sfeer draagt er toe bij dat ongeveer de helft van de leden zich inzet als vrijwilliger en daar zijn we trots op. Heel blij zijn we ook dat een aantal leden bereid is zich in te zetten als lid van het bestuur, een commissie of een tijdelijke projectgroep. Ter informatie geven wij hieronder de kern aan van de verschillende functies binnen de club. Als je er meer over wilt weten en ook wilt helpen praat dan met een van de betrokkenen in de betreffende discipline, of mail naar secretaris.
Voorzitter
(O.a.) Zorgt samen met bestuursleden voor beleidsontwikkeling en neemt initiatieven hiertoe. Representeert de club waar nodig. Is aanspreekpunt in- en extern voor alles wat zich aandient. Draagt bij aan de communicatie met de leden. Zit de bestuursvergadering voor (maandelijks) en de algemene ledenvergadering (jaarlijks).
Penningmeester
(O.a.) Verzorgt de financiële administratie. Voert betalingen uit aan crediteuren en handelt declaraties af. Bewaakt de financiële ontwikkelingen van de club en draagt bij aan het financieel beleid. Stelt in samenwerking met de overige bestuursleden het jaarverslag en de begroting voor het komende jaar op. Is contactpersoon voor derden met betrekking tot financiën en beheert de verzekeringsportefeuille.
Secretaris
(O.a.) Het notuleren of laten notuleren van de bestuurs- en ledenvergadering. Het voeren van correspondentie namens het bestuur alsmede het beheren van het secretarieel archief. De behandeling van inkomende post. Het bijhouden van de ledenadministratie alsmede het volgen van ontwikkelingen met betrekking tot de privacy wetgeving.
Bestuurslid baan & onderhoud
(O.a.) Werkt samen met leden ten behoeve van het aanpassen en onderhouden van onze accommodatie. Adviseert het bestuur met betrekking tot onderhoud, aanpassing of vervanging van opstallen en installaties. Het in overleg met wedstrijdcommissie zorgen dat banen speelklaar zijn ten behoeve van toernooien, clubkampioenschappen en competities. Begeleiden werk door derden.
Bestuurslid kantine
(O.a.) Werkt samen met leden ten behoeve van het schoonmaken en onderhouden van onze kantine en het vervullen van bardiensten op reguliere speelmomenten, toernooien en competitiedagen. Regelt de inkoop van koffie, thee etc. en beheert de voorraad. Is contactpersoon voor leveranciers, onder andere van bar- en keukenapparatuur.
Bestuurslid PR
(O.a.) Werkt samen met leden ten behoeve van website en nieuwsbrief. Zorgt voor communicatie in- en extern, onder andere ten behoeve van ledenwerving. Bijdragen aan het promoten van het petanque en het vergroten van de naamsbekendheid van de club. Reclame en sponsoring.
Bestuurslid wedstrijdcommissie
(O.a.) Werkt samen met leden voor de organisatie van reguliere speelmomenten, clubkampioenschappen, toernooien en competities. Zorgen voor communicatie in- en extern ten aanzien van wedstrijdzaken. Regelen van opleidingen petanque instructeur, arbiter en wedstrijdleider.
+++
Coördinator clinics
(O.a.) Werkt samen met leden voor de organisatie en uitvoering van clinics. Overlegt daartoe met de kantinebeheerder voor wat betreft de inkoop van benodigde goederen.
Evenementencommissie
(O.a.) Werkt samen met leden voor de organisatie en uitvoering van interne evenementen, zoals de opening van het buitenseizoen en het Kersttoernooi. Overlegt met de kantinebeheerder voor wat betreft de inkoop van benodigde goederen voor het evenement.
Coördinator Lief en Leed
(O.a.) Zorgt voor attenties namens de club bij speciale gelegenheden.
Coördinator Ça Roule Nieuwsbrief (deeltaak PR)
(O.a.) Werkt samen met het bestuur en de leden voor de realisatie van de periodieke nieuwsbrief.
Ledenadministratie (deeltaak secretaris)
(O.a.) Zorgt voor adequate ledenadministratie en houdt ontwikkelingen bij met betrekking tot privacy wetgeving. Is contactpersoon voor NJBB ledenadministratie.
Webmaster (deeltaak PR)
(O.a.) Beheert de Ça Roule website, is contactpersoon voor de provider en regelt mailinstellingen.